NYERŐMAGYAROK.eu
Az ember a siker mögött
 Nyitólap   Rólunk  Médiatár  Mesetár  Kapcsolat  Archívum 
OK
Akadálymentes verzió
Facing the Gap
Budapest
Történetek
Syreon Kutató Intézet
Syreon Kutató Intézet
Polyphony
Netis Zrt.
Optimal Optik
BNPI, KNPI, KMNPI, MME, ELMŰ
Nézz szembe az űrrel!
Drámapedagógiai műhelymunka Erasmus+ támogatással
Erasmus+

Fiktív dimenzióban dolgozik, mégis a valóságra hat: a drámapedagógia mint művészetpedagógiai módszer a nyolcvanas évek óta Magyarországon is hódít. A két hazai kulcsfigura, Bethlenfalvy Ádám és Cziboly Ádám által alapított szervezet, az InSite Drama brit, máltai és kínai partnerek bevonásával 79.966 euró Erasmus+ támogatást nyert arra, hogy aktuális társadalmi kérdések megértésére, feldolgozására fejlessze a módszert.

Vannak, akik Európa közelmúltját átlátva úgy látják, az öreg kontinens már rég a permanens válság állapotában van, mások megengedőbbek a múlttal is, a jövőre nézve pedig bizakodóak. Ahány nézőpont, annyi vélemény; a 2012-ben alapított InSite Drama (www.insite-drama.eu) csapatának alapvetése, hogy „napjaink gazdasági válságának hátterében valójában kultúráink krízise áll”. – Ez a krízis kihatással van mind értékeinkre, mind a világlátásunkra, mind a közösségi és társadalmi elköteleződésünkre – mondja Bethlenfalvy Ádám színész-drámatanár, a magyar drámapedagógia nemzetközi szinten is elismert szakértője, trénere.

Insite Drama
Bethlenfalvy Ádám: Napjaink krízise kihatással van a közösségi és társadalmi elköteleződésünkre

A szervezetben társa, Cziboly Ádám mellett két brit szakembernek (Chris Cooper és Ceri Townsend) is fontos szerepe van. – Projektrendszerben működünk, minden projektben más és más hazai és nemzetközi szakemberekkel dolgozunk feladattól függően – magyarázza Bethlenfalvy Ádám. Bármilyen témáról legyen is szó, fókuszuk a változás és az ehhez szükséges megértés elősegítése a drámapedagógia mint művészetpedagógiai módszer segítségével, teszi hozzá. Iskolai drámaprogramokat szerveznek, kutatásokat kezdeményeznek és vezetnek, trénerként közreműködnek társadalmi innovációval foglalkozó programokban.

A 2014-ben Erasmus+ támogatást elnyert projektjük, a Facing the Gap (Szembenézni az űrrel) napjaink kulturális krízisével foglalkozik, színházi neveléssel reagál rá, brit (The GAP Arts Project), máltai (Unifaun Theatre) és kínai (Drama Rainbow) partnerek tapasztalatcseréjét segíti, hogy a tanulságokat aztán fiatalokkal foglalkozó szakemberek számára összegezhessék a résztvevők. Túl vannak számos közös eseményen, tréningen, amelyek közül a budapesti 2015. június végén különösen izgalmasra sikeredett, mondja a magyar projekt- és házigazda. A Trafóban tartott műhelymunka a kínai oktatásról, valamint a drámapedagógia és a színházi nevelés szerepéről szólt a világ legnépesebb országában, ahol különösen érezhető az űr a közeg által tálalt és a megélt valóság között.

<
>

A Facing the Gap hozzájárul a magyar szí házi nevelési szakma nemzetközi elismertségéhez.

Cao Xi, a Drama Rainbow szakmai vezetője Yong Zhao Amerikában élő és oktató kínai professzort idézte, aki számtalan cikket, könyvet írt a kínai oktatás ellentmondásosságáról: "Kína az autoriter oktatás tökéletes megtestesülése, amely a világ legjobb vizsgaeredményeit produkálja, és ennek árát sokszínűséggel, kreativitással és tehetséggel fizeti meg." Hozzánk képest nehezített pályán dolgoznak Kínában drámapedagógiai módszerekkel, összegez Bethlenfalvy. A feladat nem kevesebb, mint minél fiatalabb korban összeilleszteni egyént és társadalmat a világ egyik leggyorsabban változó országában.

A kínai példa csak egy a 2016 augusztus végéig terítékre kerülő esetek közül.
– Magyarország egyfajta olvasztótégely, ahol többféle drámapedagógiai irányzat találkozik és rendkívül aktív a hazai színházi nevelési szakma, és a drámapedagógia is – mondja a magyar projektvezető, aki szerint a Facing the Gap is hozzájárul a magyar szakma növekvő nemzetközi elismertségéhez.

NYERŐMAGYAROK.EU
Az ember a siker mögött

Impresszum| Jogi nyilatkozat| Kapcsolat